söndag 23 maj 2010

En förtrollad söndag.

Dagen började med att Adrian väckte mig vid halv nio ungefär, sur och tvär. Bara gnällde och levde rövare. Tillslut sa jag åt honom att är man sådär sur när man vaknar så måste man nog sova en stund till. Till min förvåning så gjorde han just precis det, väckte mig igen vid halv tio och på ett strålande humör.

På eftermiddagen drog Sofie iväg med Niklas för att hjälpa till med flyttstädning, då passade jag och Adrian på att gå en sväng till lekparken här bredvid. Han ville ju leka det pappa leker med på jobbet. Sagt och gjort.

Lastning pågår

Såhär hade man behövt kunna göra i verkligheten ibland.

Mer lastning

Sandtaget



























































Undra om jag kan skriva övertid på det där :-P

Efter sandlekarna åkte vi till min kära syster för en liten tripp till Coop och när vi kom hem igen så gjorde vi det Adrian har längtat efter en hel del. Vi bar upp och kopplade in hans dator i hans rum. Gissa om han blev stolt och lycklig. han lekte ensam i rummet i säkert en timme medans jag lagade mat. Passar ju bra att leka StarWars samtidigt som man spelar just StarWars låtar på Spotify. ( Jo han har en egen Spotify)

Adrian med sin dator
 
Köpte ett spel till hans dator för ett tag sen, Halvan och brandbilen. Han spelade en stund men Spotify var som roligare.

Middagen blev en succé, kanske dom smaskigaste biffarna i mannaminne. komponerade ett eget recept och det blev lyckat. Adrian älskade maten och åt ett helt lass.

Smaskig middag


Receptet på biff a´la Roger

800 g Blandfärs/Köttfärs
300 g Bacon
3 vitlöksklyftor
1 pkt Creme Fraiche
2 ägg
Finhacka baconen och stek dom till önskad krispighet.
Blanda alla ingredienser ordentligt i en skål.
Forma biffarna till önskad storlek.
Stek tills färdiga :-P

Blev 12 st för mig men det beror såklart på hur stora man vill ha biffarn.
Servera med kokt broccoli och blomkål samt potatis av önskat slag. LCHF:are utelämnar såklart potatisen.

LÅT ER VÄL SMAKA!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar